Fejes Ádám Fotósblogja

Fejes Ádám vagyok. Hobbim a fotózás. 2008 óta fotózok több-kevesebb kihagyással, de 2010 óta rendszeresen időtöltésem a fényképezés. 2011 júniusában végre megvettem az első DSLR gépem. Azóta céltudatosan keresgélem az utat a fotózás világában, igyekszem minél több módszert, technikát kipróbálni. Élményeimet és tapasztalataimat ide írom le, természetesen gazdagon illusztrálva a képeimmel.

Ha kicsit többet olvasnál rólam, nézz bele a Bemutatkozó bejegyzésembe!

Random Flickr

www.flickr.com
Fejes91's A legjobb képeim / Best of me photoset A legjobb képeim

Testvér blog

Címkék

1100d (1) 18 55 (1) alanya (1) állvány (2) asztro (1) augusztus 20 (1) ausztria (2) autó (2) badacsony (2) balaton (7) balatonfüred (1) balatonlelle (3) balatonmáriafürdő (1) bmw (1) budapest (8) camaro (1) camera obscura (1) canon (2) chevrolet (1) citroen (1) csepp (1) csillag (1) d3100 (1) dobogókő (2) dörr (1) egyetemisták parkja (3) éjszakai (5) ellenfény (1) elte (4) eyjafjallajökull (1) felhő (1) felszerelés (1) fényjáték (1) fénysátor (3) ferencváros (1) fertő tó (1) fonyód (2) (1) fuji (3) fujifilm (1) gépvásárlás (1) gyömrő (1) hangya (1) házibarkács (1) holdfogyatkozás (1) hold fogyatkozás (1) hosszú záridő (1) hoya (1) izland (1) i am nikon (1) japán (1) jvc (1) kanada (1) kápolna (1) karintia (2) kiállítás (1) könyvajánló (1) kopaszi gát (1) kövirózsa (1) közelfotó (1) közeli (1) lencse (1) levél (5) lightbox (4) magyarország (1) matek (1) messerschmitt (1) mg (1) mini (1) morzsi (1) münchen (1) napraforgó (1) national geographic (1) neckermann (1) népliget (2) nikon (7) nyaralás (2) objektív (1) oldtimer (1) old timer (1) ősz (6) panasonic (1) panoráma (9) pilis (2) pipacs (1) porsche (1) portré (1) s5600 (2) sb 400 (1) side (1) siófok (1) sopron (1) sötétkamra (1) szántód (1) szentjánosbogár (1) szökőkút (1) szűrő (1) tájkép (4) tamron (1) tavasz (1) távkioldó (1) tél (1) templom (2) tenerife (1) természetkép (16) tihany (1) time lapse (1) törökország (1) toyoa (1) trabant (1) tulipán (1) tunézia (1) tűzijáték (1) ubuntu (1) üllő (2) útleírás (1) vaku (1) veterán (1) víz (1) vonat (2) Címkefelhő

Éjszakai szökőkút

2011.08.03. 13:42 Fejes91

Az üllői éjszakai fotóstúrából okulva, a hétvégén már Balatonlellén kerestem a tökéletes éjszakai témát. A Lelle főterének közepén álló szökőkút már szinte a város jelképe, a legtöbb prospektusban, vagy szórólapon ez a hely szerepel a város neve mellett, így nem volt kérdés, hogy le kell fotóznom.

Mivel jelenleg is zajlik a Balatonlellei Borhét, a nagy tömege való tekintettel nem vittel magammal állványt, így kézből készítettem a fotókat. Tudom, nincs olyan stabil kéz a világon ami helyettesíthetne egy állványt, főleg az enyém nem olyan, de elégedett vagyok az eredménnyel. Némi bemozdulás, csak a háttéren látható, a szökőkút szépen a helyén maradt, köszönhetően a Nikon VR objektívnek és a csobogó víznek, ami egy másodperces záridőnél már kellemesen ellágyította a kút peremét.

Balatonlelle főtéri szökőkút

A második képen már vakut is használtam, még hozzá Slow módban. Eddig erről a módról csak sejtettem, hogy milyen hatást kelthet, kipróbálni csak most volt alkalmam. Az eredmény kissé szürreális, de egyben nagyon érdekes, ahogy egyszerre láthatóak a vakufénybe megfagyott vízcseppek és a hosszú záridőtől létrejött vízfátyol. A sárgás megvilágítástól pedig lávára emlékeztet engem a víz, ezért is a kapta a (Láva)szökőkút címet a kép. Egyedüli probléma, hogy sajnos lemaradt a vízsugár teteje a képről, de legalább lesz miért visszamenni.

Balatonlelle főtéri (láva)szökőkút

A főtéri forgatag kipihenése után, másnap tettünk egy biciklis kirándulást Balatonfüredre. Mivel hétfőn még inkább őszies hangulatú volt az időjárás, nem sok képet készítettem. Én valahogy nem tudom megfogni a borús hangulatot, ha tehetem napsütésben, vagy éjszaka fotózok. Ettől függetlenül ez a kép tetszik valamiért, bár lehet, hogy csak az emlék miatt. A jegyeket megvéve rögtön nyeregbe pattantunk és tekertünk, ahogy csak tudtunk hogy elérhessük az épp induló kompot. Nagyjából tíz méterre voltunk amikor felhúzták a rámpát, ezért "bosszúból" utána lőttem a gépemmel. Szerencsére az őszies idő és csapvíz hőmérsékletű Balaton miatt nem csak mi indultunk útnak, hanem szinte az egész Balaton kirándulni akart és persze az északi parton nyaralók délre, a déliek északra mennének. Így nem kellett sokat várnunk a következő járatra, bőven ebédidő előtt elértük úticélunkat. Tihanyi rév

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.