Fejes Ádám Fotósblogja

Fejes Ádám vagyok. Hobbim a fotózás. 2008 óta fotózok több-kevesebb kihagyással, de 2010 óta rendszeresen időtöltésem a fényképezés. 2011 júniusában végre megvettem az első DSLR gépem. Azóta céltudatosan keresgélem az utat a fotózás világában, igyekszem minél több módszert, technikát kipróbálni. Élményeimet és tapasztalataimat ide írom le, természetesen gazdagon illusztrálva a képeimmel.

Ha kicsit többet olvasnál rólam, nézz bele a Bemutatkozó bejegyzésembe!

Random Flickr

www.flickr.com
Fejes91's A legjobb képeim / Best of me photoset A legjobb képeim

Testvér blog

Címkék

1100d (1) 18 55 (1) alanya (1) állvány (2) asztro (1) augusztus 20 (1) ausztria (2) autó (2) badacsony (2) balaton (7) balatonfüred (1) balatonlelle (3) balatonmáriafürdő (1) bmw (1) budapest (8) camaro (1) camera obscura (1) canon (2) chevrolet (1) citroen (1) csepp (1) csillag (1) d3100 (1) dobogókő (2) dörr (1) egyetemisták parkja (3) éjszakai (5) ellenfény (1) elte (4) eyjafjallajökull (1) felhő (1) felszerelés (1) fényjáték (1) fénysátor (3) ferencváros (1) fertő tó (1) fonyód (2) (1) fuji (3) fujifilm (1) gépvásárlás (1) gyömrő (1) hangya (1) házibarkács (1) holdfogyatkozás (1) hold fogyatkozás (1) hosszú záridő (1) hoya (1) izland (1) i am nikon (1) japán (1) jvc (1) kanada (1) kápolna (1) karintia (2) kiállítás (1) könyvajánló (1) kopaszi gát (1) kövirózsa (1) közelfotó (1) közeli (1) lencse (1) levél (5) lightbox (4) magyarország (1) matek (1) messerschmitt (1) mg (1) mini (1) morzsi (1) münchen (1) napraforgó (1) national geographic (1) neckermann (1) népliget (2) nikon (7) nyaralás (2) objektív (1) oldtimer (1) old timer (1) ősz (6) panasonic (1) panoráma (9) pilis (2) pipacs (1) porsche (1) portré (1) s5600 (2) sb 400 (1) side (1) siófok (1) sopron (1) sötétkamra (1) szántód (1) szentjánosbogár (1) szökőkút (1) szűrő (1) tájkép (4) tamron (1) tavasz (1) távkioldó (1) tél (1) templom (2) tenerife (1) természetkép (16) tihany (1) time lapse (1) törökország (1) toyoa (1) trabant (1) tulipán (1) tunézia (1) tűzijáték (1) ubuntu (1) üllő (2) útleírás (1) vaku (1) veterán (1) víz (1) vonat (2) Címkefelhő

Jön a vonat!

2011.06.20. 22:50 Fejes91

Épp egy szülinapi ebédmeghívásról igyekeztünk haza, amikor nem tudtam nem észre venni ezt a csodás felhőzetet ami megállíthatatlanul vonult felénk. Amint hazaértünk, a kocsiból kiszállva szinte rögtön a bringámra pattantam, persze előtte felkaptam a gépet és az állványt is. Hamar kiértem a közeli M4-es autóút egyik felüljárójára, ahonnan ez a kép tárult elém:

2011 Nyár

Nem vagyok vele száz százalékig megelégedve, még ki kell tapasztalni az új gép adottságait, főleg abba kell beleszoknom, hogy az expo beállítások nem változtatják a képet amit a keresőben látok, mint anno a kompakt gépeimnél. Ott könnyebb volt eldönteni, hogy mennyi köze lesz a végső képnek ahhoz amit szeretnék, itt ügye csak egy tükör van amin keresztül, ugyanazokat a fényviszonyokat látom, mint ha a gép felett néznék át. Ez tagadhatatlanul előnyösebb a kompaktok megoldásához képest, csak meg kell tanulni élni vele.

Kis csalódottsággal tekertem hazafelé, amikor pont előttem záródott le a sorompó és már hallottam is a gyorsvonat közeledését. Gyorsan körülnéztem és szerencsére találtam is egy fém dobozt a közelben, gondolom a sorompó vezérlője van benne. Arra tettem a gépet, mivel az állvány felállításról szó sem lehetett ilyen rövid idő alatt. Mivel általában rekesz előválasztó módban fotózok, most is abban állt a gép. Tekertem egy nagyot a tárcsán, hogy a szűk rekesz miatt hosszú záridőt kapjak. Ekkor már rögtön exponálhattam is mert a két másodperces késleltetéssel óvom a gépet a bemozdulástól és már éreztem a tarkómon a vonat reflektorait. Kicsit talán sokat is tekertem azon a tárcsán, f16 lett belőle és ehhez már a maximális 30 másodpercet választott az automatika. Jobb lett volna rövidebb záridővel, hogy jobban látszódjon az elrohanó vonat, ami igazából néhány halvány fénycsík lett, viszont így rengeteg mozgást sikerült rögzítenem a képre.

2011 Nyár

Az elsuhanó vonat után az addig piros lámpa fehérre váltott, így a képen minden izzó világít, valamint a felemelkedő sorompó körzőként rajzolt egy ívet, a várakozó kocsi elé, ami ezután át is haladt a sínen. Nem mellékesen a háttérben pedig egyre nyomasztóbban zúdulnak ránk a felhők. Miután mindezt megláttam itthon a monitoron, már egyáltalán nem bántam, hogy ilyen hosszú lett a záridő, de még nagyobb kár lett volna átosonni a piroson...

A bejegyzés trackback címe:

https://fefo.blog.hu/api/trackback/id/tr253001624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása